Friday, December 5, 2014

BALINESE BOREH

Hari ini nak citer sikit pasal Balinese Boreh , jom kita baca sikit .......

The Balinese Boreh adalah scrub herba tradisional yang digunakan pada akhir hari bekerja keras untuk melegakan sakit otot , meningkatkan peredaran darah dan mewujudkan kelonggaran . Boreh dilakukan dengan menggunakan terapi haba digabungkan dengan rempah eksotik yang merangsang peredaran dan memanaskan kulit dengan gabungan aromatik . Ia juga digunakan sebagai rawatan untuk sakit kepala dan demam .

Sejarah adalah bahawa rempah tangan hancur itu akan digunakan pada kaki petani beras selepas pekerjaan sehari-hari berdiri di dalam air yang cenderung nasi. Bahan-bahan pes wangi ini adalah gabungan cendana serbuk , ulas keseluruhan , halia , kayu manis , biji ketumbar , serbuk beras , akar kunyit dan buah pala , semua tanah dalam lesung dan alu dan dicampurkan dengan air untuk membuat konsistensi tebal .

Boreh kini telah disesuaikan dan digunakan dalam spa Asia dan Amerika dalam bentuk scrub . Rawatan ini merangkumi urutan, diikuti dengan memakai pes rempah dihancurkan ke seluruh badan  bagi  memanaskan dan menyembuhkan. Herba yang digunakan dalam scrub boreh termasuk bunga cengkih yang digunakan secara tradisional untuk menghindari rasa sejuk , kebas sejuk dan otot . Halia memberi kelegaan kepada sendi artritis , sakit otot dan peredaran darah yang lemah . 

Rose air sulingan adalah hasil sampingan daripada mengeluarkan produk meningkat minyak pati. Wangiannya adalah menyegarkan dan eksotik . Ia diadun dengan scrub boreh untuk meningkatkan sifat-sifat penyembuhan belukar . Rose sulingan air telah nilai tambah sebagai penyegar kulit , menyediakan ciri-ciri yang semakin lemah dan menenangkan kulit .

Pes Boreh digunakan di seluruh badan anda mengelakkan kawasan sensitif , dan kemudian tubuh anda dibalut dengan kain untuk menjaga pes bersentuhan dengan kulit anda . Sensasi ini adalah haba menembusi mendalam yang larut di ketegangan anda dan pada masa yang sama mencergaskan . Pes boreh yang  yang ditinggalkan akan meresap dan menyamankan badan anda manakala urutan yang diberikan, kaki , kulit kepala atau Reiki .

Selepas 5 atau 10 minit adalah perlu untuk menggosok kulit dengan bersungguh-sungguh untuk menyebabkan pes mengelupas ia jauh , mandi kemudiannya diperlukan untuk mengeluarkan pes yang tinggal. Badan akan merasa lembap dan berehat dengan meminum secawan teh herba , yang juga akan rehydrate dan membersihkan badan anda .

Kini tidak perlu ke Bali untuk mendapat rawatan Balinese Boreh .. Jom ke De Qaseh Beauty & Spa .. tersedia rawatan Boreh untuk dirasai .. 

De Qaseh Beauty & Spa 
016 446 0161 / 019 471 8843
No 21 Tingkat 1 Lengkok Cempaka 1 
Bandar Amajaya Sungai Petani Kedah 


No comments:

Post a Comment

DE QASEH BEAUTY SPA Page